Business

CLAUDIO LUTI, ALKEMIČAR DIZAJNA

U susret prestižnom sajmu namještaja, Salone del Mobile.Milano, razgovarali smo sa predsjednikom i predstavnikom ovog uvaženog događaja, koji je posvećen dizajnu i “Made in Italy” pečatu…

Milanski sajam namještaja održava se od 1961. godine i postao je prestižna platforma talijanskih i inozemnih izlagača kada su u pitanju opremanje interijera i eksterijera. Brojke pokazuju sve veći porast zainteresiranosti za izuzetno visoku kvalitetu talijanskog dizajna i namještaja, ne samo estetski lijepih i elegantnih, već izuzetno funkcionalnih i inovativnih, a prije svega zadivljujućih, pa tako ovaj sajam ima svoja izdanja i u Moskvi i Šangaju. Salone del Mobile.Milano je najbolji i najvažniji događaj dizajna na svijetu, koji obuhvaća kombinaciju inovacija, kreativnosti, industrijskog dizajna i kvalitete.

Imali smo tu čast da razgovaramo sa predsjednikom Salone del Mobile.Milano, gospodinom Claudijom Lutijem koji je egzemplar stila, pravi predstavnik manifestacije koju vodi, mada ovaj podatak i ne čudi jer je on bio osnivački partner Gianni Versace SpA, igrajući ulogu CEO ove kompanije, blisko surađujući sa slavnim dizajnerom i aktivno doprinoseći njegovom ogromnom internacionalnom uspjehu.

U maju 2015.godine, Claudio Luti bio je odlikovan titulom Cavaliere del Lavoro od strane predsjednika Italije. Član je upravnog odbora La Triennale di Milano fondacije od prošle godine, kao i član Ynanstvenog organa fondacije Triennale Museum of Design.

Osim toga, Klaudio Luti je također predsjednik i vlasnik Kartell SpA. Otkako je preuzeo ovaj biznis 1988.godine,  koji ga je osnovao 1949.godine, Claudio Luti je Kartell pretvorio u neprikosnovenog vođu u sektoru, sa čak 75 % izvezenih proizvoda, preko 140 butika, 250 shop-in-shop odsjeka i preko 2.500 preprodava;a u 140 različitih zemalja. Danas, Kartell ima više od 150 obitelji proizvoda u svom katalogu, koje su kreirali neki od najboljih dizajnera na svijetu.

1. Salone del Mobile je definitivno benchmark za kvalitet i inovacije. Šta je po vašem mišljenju to što ovaj sajam izdvaja od drugih u svijetu?

Salone del Mobile.Milano je prije svega sistem konekcija, kreativnosti i inovacije. On ima pobjednički format koji je dostignut i konsolidiran tokom svih ovih godina, sa mješavinom faktora koji su važni i komplementarni: kompanije, dizajn, arhitekti, mediji, biznis, sajam i grad Milano. To je mjesto gdje se kultura i specifičan način rada spajaju, mjesto gdje se spajaju preduzetnici i dizajneri.

Salone je svoju priču otpočeo kao komercijalni sajam, ali je ubrzo postao referentna točka za sve one koji prodaju namještaj ili su za njega zainteresirani, a u posljednjih petnaest godina, postao je internacionalna referentna točka, odnosno mjesto gdje se stvara ono što će kasnije postati trend.

Salone del Mobile.Milano je važna realnost za sektor namještaja, za grad Milano i za Italiju. Mi smo to dobili od svojih prethodnika, kao veoma važno nasljeđe i moramo ga štititi uz maksimalnu pažnju i održati njegovo globalno vodstvo.

2. Svako izdanje sajma ima sve više izlagača, govorimo o brojki od oko 2000 njih. Koliko dugo traje organizacija jednog izdanja i koliki tim ljudi je uključen u proces organizacije?

Počinjemo raditi na sljedećem izdanju, dan nakon što se prethodni završi. Potrebno nam je godinu dana kako bismo dobili optimalne rezultate. Naš tim nije toliko veliki, ima nas otprilike 30, ali svi smo dobro organizirani u različitim poljima.

 

3. Koliko ste vi sami uključeni u organizaciju, postavku sajma?

Ja sam poput dirigenta sjajnog orkestra, gdje svako svira svoj instrument vrlo dobro, a ja samo nadgledam.

4. Inovativnost je ključni fakor svakog izdanja, odakle crpite inspiraciju?

Inovativnost je ključ svijeta. Salone ima dužnost da se inovira, bez kompromitiranja vlastite prirode. On mora znati kako izazvati metode i kriterije, sa ciljem podizanja standarda i opstajanja na vrhu igre, uz obzir prema izložbenom modelu i klijentskim uslugama. Salone del Mobile.Milano ima posvećenost težnji da uvijek bude bolji i postigne više nego što je do tada postigao.

Afirmacija izlagača samog sajma, oslanja se na taj kapacitet konstantne inovacije. Inovacija u pogledu linija, oblika, pristupa tržištu i prodaje, inovacije u komunikaciji. To je dužnost koju Salone kompanije moraju ispunjavati, jer je konkurencija postala oštrija, vremenski okviri kraći i tržište ultra zahtjevno.

5. Kako je došlo do realizacije projekata u Moskvi i Šangaju?

Mi smo praktično odgovorili na dva tržišta koja su bila radoznala kada se radi o temi talijanskog namještaja, spremna za kupovinu i privučena istim i talijanskim načinom života.

Kada smo 2005.godine započeli Saloni WorldWide Moscow – koji je prošle godine preimenovan u Salone del Mobile.Milano Moscow – to je bio poprilično precizni i prikladan trenutak, koji je iskoristio njihovu istovremenost sa povećanim ekonomskim rastom, gomilanjem urbanizacije, radikalnim promjenama u stilovima stanovanja, poboljšanim životnim stilovima i pojavom nove srednje klase koju privlače Zapadni proizvodi, Made in Italy posebno. Nakon 14 izdanja, izložba i dalje čuva svoju primarnu poziciju na tako važnom tržištu. Prijestolnica kakva je Moskva, pokazala je svoju zahvalnost za kreativnost i proizvodne vrijednosti, koje su kompanije izlagale tokom prethodnih 14 godina. Ruski posjetitelji nikada ne prestaju cijeniti – uprkos političko-ekonomskoj situaciji – inovativni sadržaj i proizvodne vrijednosti koje su oduvijek bile osnova našeg Salone brenda.

Pokrenuli smo Salone del Mobile.Milano Shanghai prije tri godine: to je strateški, internacionalni sastanak, koji je eksponencijalno rastao, zahvaljujući kvaliteti izložbe i interesu javnosti, koja je sve više svjesna i osjetljiva kada se radi o vrijednostima dizajna. Snažno vjerujemo da ćemo biti u mogućnosti dalje da napredujemo u onome što je već sada plodni komercijalni i kulturni dijalog između dve zemlje. Sigurni smo da će sljedeće izdanje u potpunosti zadovoljiti sve zahtjeve tržišta koje se brzo mijenja i koje od nas mnogo toga očekuje, jer i samo ima povijest proizvodnje koja je slična talijanskoj, u smislu konstantne potrage za ljepotom, originalnošću i elegancijom.

6. Koliko je tim tržištima atraktivan talijanski dizajn?

Vrlo je atraktivan, i kao što sam upravo rekao, nije u pitanju samo jedan komad, već čitav talijanski stil i način života.

2018. i 2017.godine, Italija je bila drugi najveći dobavljač namještaja u Rusiji, dok su cifre za Kinu pokazale porast interesa za nevjerojatno visoku kvalitetu talijanskog dizajna i namještaja.

7. Koliko je važno vaše blisko partnerstvo i podrška grada Milana u organizaciji?

Imamo konsolidiranu vezu sa gradom Milanom, jer nema Salonea bez Milana i obrnuto: Salone del Mobile.Milano ima svoje korijene u Milanu.

Manifest Salone del Mobile.Milano lansiran je tokom prošle godine i ponovo je predložen za ovo izdanje, je privrženo priznanje gradu, kao izjava koja je usmjerena prema kanaliziranju moći da upravo u Milanu radimo zajedno kako bismo očuvali vodeću ulogu i sajma i grada, odnosno privukli nove ideje, projekte i resurse. Salone transformira grad u fluidni prostor, otvoren za brojna iskustva i sjajne prilike za sastajanje i dijeljenje.

8. Koja je vaša strategija uspjeha budući da ste po profesiji ekonomist?

Nemam strategiju za uspjeh, već strategiju rada, u kojoj uvijek težim da budem bolji: samo sa konstantnom inovacijom i visokim kvalitetom globalni izazov može biti savladan.

Uspjeh Salone del Mobile.Milano može se u cjelini pripisati produkcijskom sistemu koji ga podupire, dajući mu priliku da predstavi inovativne proizvode i procese na svakih dvanaest mjeseci.

9. Je li dovoljno da jedan predmet, komad namještaja ili dekora bude samo funkcionalan, kvalitetan i lijep ili mora da posjeduje taj neki X faktor?

Jedan predmet mora također stvarati emocije. Bez emocije, ne možete ništa uraditi.

10. Salone del Mobile podržava rad mladih talentiranih dizajnera ispod 35 godina. Kako otkrivate nove talente?

SaloneSatellite je događaj Salone del Mobile.Milano koji predstavlja dizajnere mlađe od 35 godina: to je važna platforma za lansiranje mladih kreativaca, koja im daje priliku da stupe u direktan kontakt sa preduzetnicima i kompanijama koje izlažu, koje će eventualno proizvoditi njihove komade i izbaciti ih na tržište. Osnivač i kurator SaloneSatellite, Marva Grifin, dosta putuje kako bi otkrila nove talente, dok se veliki broj mladih ljudi direktno prijavljuje za učešće.

11. Šta odlikuje jednog talentiranog dizajnera?

Lični pečat i težnju da se samostalno izrazi, umjesto da kopira već poznate, uspješne dizajnere i projekte.

12. Malo njih zna da ste dugo godina prie ovoga bili u fashion biznisu, te da ste surađivali sa Giannijem Versacem. 1988. godine ste napustili modni biznis i došli na čelo obiteljse kompanije Kartell koja posjeduje više od 130 trgovina širom svijeta. Kako je vaše poznavanje mode imalo utjecaja na svijet dizajna namještaja i u kakvoj su sprezi svijet mode i svijet dizajniranja namještaja?

U pravu ste! Radio sam u svijetu mode mnogo godina i vjerujem da ta dva svijeta nisu mnogo različita, kako možda djeluje na prvi pogled. Na primjer, kada sam radio u Versace brendu, naučio sam sve o važnosti monobrend trgovina za jednu kompaniju, jer one reklamiraju brend na brži i efektivniji način. Tu lekciju sam primjenio na Kartell i čim sam mogao, otvorio sam Kartell butike. U svijetu mode sam također naučio mnogo toga o umjetnosti zavođenja i emocijama. Jedan komad namještaja, poput haljine, može biti zavodljiv i emitirati emocije. Kada radim na jednom komadu, istovremeno razmišljam kako on može biti prodan i kako može postati najbolji.

13. Kartell kreira inovativne i prestižne proizvode, a od sajma Salone del Mobile.Milano napravili ste važan kulturan, inovativan i prestižan događaj za Milano, naravno Moskvu i Šangaj. Koji je vaš recept za uspjeh?

Kao što sam spomenuo ranije, kvaliteta i inovacije su ključ za uspjeh u svim poljima!

Autor: Mina Srećo

Fotografije: Salone del Mobile.Milano

 
 
HACIJENDA U PATAGONIJI OD 150 MILIJUNA DOLARA

HACIJENDA U PATAGONIJI OD 150 MILIJUNA DOLARA

John Moore je jednom rekao da najčistiji put do svemira vodi kroz divlju šumu...

BREND IZ BRITANIJE TUŽI VERSACE ZBOG KRAĐE LOGOTIPA

BREND IZ BRITANIJE TUŽI VERSACE ZBOG KRAĐE LOGOTIPA

Vjerojatno biste se veoma iznenadili kada biste saznali da veliki modni brendovi, često pozajmljuju inspiraciju od manje poznatih...

BUTIK U HONG KONGU KAO DEFINICIJA LUKSUZA I STILA

BUTIK U HONG KONGU KAO DEFINICIJA LUKSUZA I STILA

Tijekom godina, švicarski luksuzni urarski brend, Audemars Piguet, prevazišao je sve granice ovog svijeta u kreiranju svojih remek-djela…

TREND: IZNAJMITE AVION ZA SAVRŠENI INSTRAGRAM SELFIE

TREND: IZNAJMITE AVION ZA SAVRŠENI INSTRAGRAM SELFIE

Korisnici društvene mreže Instagram i brojni “influenceri”, često imaju želju dati nam uvid u svoje inspirativne i savršene živote…

TONE ZLATA I SREBRA PRONAĐENE U KANALIZACIJAMA U ŠVICARSKOJ

TONE ZLATA I SREBRA PRONAĐENE U KANALIZACIJAMA U ŠVICARSKOJ

Izgleda da sve što je povezano sa Švicarskom ima neke elemente kraljevskog...

NOVI NAJBOGATIJI ČOVJEK NA SVIJETU

NOVI NAJBOGATIJI ČOVJEK NA SVIJETU

Sve do skoro, Bill Gates se nalazio na vrhu liste najbogatijih ljudi svijeta i djelovalo je kao da ga nitko neće zamijeniti ...

KAKO POSJEDOVATI LUKSUZNU VILU IZ SNOVA - KATA ROCKS

KAKO POSJEDOVATI LUKSUZNU VILU IZ SNOVA - KATA ROCKS

Jeste li maštali o luksuznoj vili na nekoj egzotičnoj destinaciji? Vjerojatno jeste, ali vas je odvratila činjenica da morate brinuti o njoj i kad se završi vaš odmo

BOGATSTVO MORGANA FREEMANA

BOGATSTVO MORGANA FREEMANA

Svi ste čuli za Morgana Frimena i vjerojatno njegovo ime i glas povezujete s najboljim filmovima posljednjih desetljeća ...

X